Maak kennis met ons team

Bij 4Growth zien we dat mensen meestal meer kunnen dan ze zelf denken of zeggen. We hebben ervaren dat spel mensen helpt boven zichzelf uit te stijgen en dat spel hét middel is om doelgroepen aan te zetten tot actie.

null

Aangenaam kennis te maken!

Wij zijn 4Growth. Ontwikkelaar, uitgever en implementatiepartner voor gamification en Game-based Learning. We zien het als onze taak om onze opdrachtgevers en partners te helpen om leren en veranderen zowel leuker als effectiever te maken en samen groei van mensen en organisaties te bevorderen.

Missie

Bij 4Growth beschouwen we het als onze missie om mensen te helpen het beste uit zichzelf te halen. Medewerkers die het leuk en uitdagend vinden om te groeien als mens en als professional, leiden vanzelf tot betere prestaties op de werkvloer.

null

null

Missie

Bij 4Growth beschouwen we het als onze missie om mensen te helpen het beste uit zichzelf te halen. Medewerkers die het leuk en uitdagend vinden om te groeien als mens en als professional, leiden vanzelf tot betere prestaties op de werkvloer.

null

Doel

We willen Gamification en Game-based Learning schaalbaar maken. Dit doen we met eenvoudig aanpasbare software en direct inzetbare leer- en verander games. 

Door samen te werken met kennispartners, trainers, onderwijsinstellingen en de beste developers,  maken we de impact van Gamification en Game-based Learning elke dag weer een beetje groter en leggen we de drempel om het ook voor jou mogelijk maken spelenderwijs groei te bevorderen, steeds iets lager.

Passie

Bij 4Growth helpen we spelenderwijs te groeien op vier niveaus; Better you, Better business, Better society, Better world.

null

null

Passie

Bij 4Growth helpen we spelenderwijs te groeien op vier niveaus; Better you, Better business, Better society, Better world.

Team 4Growth

Marcel Mens - strategy director & founder

Met 4Growth koppelt Marcel gamification technologie aan de beste kennisexperts en trainers. Zo helpt hij mensen en organisaties boven zichzelf uit te stijgen. "Van alle middelen die moeten leiden tot gedragsverandering is het inzetten van spelmechanismen veruit het meest effectief."

Gedrag beïnvloeden is de rode draad door zijn professionele leven. Marcel is opgeleid als gymleraar, ging daarna het bedrijfsleven in als marketeer voor grote internationale telecombedrijven, later werd hij eindverantwoordelijk voor het door hem opgerichte activatiebureau AtHand en AtHand Serious Gaming. Op basis van zijn methodiek en onder zijn leiding heeft AtHand het platform ACE! ontwikkeld, een platform waarmee snel en kostenefficiënt gamification trajecten kunnen worden ingericht. Na een succesvolle uitrol in twaalf landen was Marcel toe aan een nieuwe uitdaging. Hij is nu de oprichter en director van 4Growth.com.

Naast zijn werk voor 4Growth schrijft en doceert Marcel regelmatig over gamification, leiderschap en strategie. Ook is hij voorzitter van de Expertgroep Leiderschap van de Klantenservice Federatie.

Marcel is bekroond met de NL E-learning Award, de Dutch Game Award en de SAN-Accent.

Favoriete games:

  • Digitaal: Among Us, Red Dead Redemption
  • Bordspel: Kolonisten van Catan en Hartenjagen (zonder bord)
  • Veld: Klimmen en Voetbal

Maarten Alles

Operational lead

Getting the right stuff done the right way at the right time. In een team waar projecten, productontwikkeling, game-design, contentontwikkeling en software development door elkaar lopen zorgt Maarten voor overzicht. Hij bewaakt tijdlijnen en kwaliteit en ondersteunt hij collega’s bij het behouden van overzicht en het maken van de juiste keuzes. Maarten was lang operationeel eindverantwoordelijk bij AtHand en vervuld deze rol sinds Nov ’23 bij 4Growth. Met twintig jaar ervaring in het vak en het begeleiden van grootschalige producties in binnen- en buitenland weet Maarten exact waar kansen en risico’s liggen en wat ervoor nodig is om gamification succesvol in te zetten.

Lotte Kras
Strategic consultant Game-based Learning

Na haar studie toegepaste psychologie was voor Lotte snel duidelijk dat ze werk wilde maken van haar fascinatie voor gedrag en gedragsverandering. Bij AtHand was ze verantwoordelijk voor het opzetten en uitrollen van succesvolle gamification trajecten bij oa PwC, Achmea en het ministerie van BuZa. Bij 4Growth heeft ze deze ervaring verder uitgebouwd en helpt ze tal van organisaties om spelenderwijs leren te versnellen en te komen tot duurzame gedragsverandering.

Frank den Uijl
Co-founder/Lead Development

Frank studeerde Game-Development aan de Breda University of Applied Science en ontwikkelde al snel een passie voor Game-based Learning. Is het ontwikkelen van aantrekkelijke games al mooi, games bouwen die mensen helpen met leren is nog gaver, zo is zijn standpunt. Frank denkt niet in eenmalige producties maar in tooling, die door veel partijen, vaak en flexibel kan worden ingezet. Als Lead Development bij InThere was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Game-toolkit, een digitale bouwdoos waarmee effectieve leer-games snel en tegen lage kosten gelanceerd kunnen worden. Kort na de oprichting van 4Growth werd InThere overgenomen en vormt deze Game-toolkit één van de pijlers van 4Growth’s Game-based Learning platform LearnStrike. Als co-founder geeft Frank leiding aan de 4Growth Game-studio en bewaakt hij de balans tussen creativiteit en doelgerichtheid, degelijkheid en innovatie, beleving en leereffect.

Jeffrey Hage
Game & UX Designer/Game-development.

Na zijn studie game-design ontwikkelde Jeffrey zijn voorkeur voor Game-based Learning. Bij InThere ontwikkelde hij een set van gestandaardiseerde game-mechanics die op maat aanpasbaar zijn en die als micro-games voor een breed scala aan diensten en doelgroepen ingezet kunnen worden. Bij 4Growth heeft hij deze werkwijze naar een volgend level getild en, binnen een jaar, zo’n 100 van deze uitdagende leergames voor uiteenlopende doelgroepen gelanceerd. Jeffrey’s game-designs combineren aantrekkelijke game-play met een meetbaar leer-effect.

Leon van Dijk
Art, web- en game-design, animatie & video

4Growth’s art-wizzard Leon is een ware generalist en verantwoordelijk voor de vormgeving van onze diensten en games. Naast zijn veelzijdigheid profiteren 4Growth’s klanten van zijn gestructureerde manier van werken die zorgt voor schaalbaarheid en de mogelijkheid snel te leveren tegen een aantrekkelijk tarief. Leon’s art-team wordt structureel ondersteunt door twee afstudeerstudenten game-design die hun eind stage bij 4Growth doen.

Vincent Schuttel
Producer video & animatie

Leerdoelen, het waarom van de gewenste gedragsverandering en inspirerende verhaallijnen komen tot leven in de videoproducties van Vincent. Motivatie en inspiratie is maar deels rationeel. Je moet het voelen…  is Vincent’s uitgangspunt. Bij AtHand droegen zijn producties bij aan bekroningen met oa NL e-learning award, Dutch Game-award en een SAN-accent. Bij 4Growth helpt Vincent onze klanten bij het overbrengen van de leerboodschap op een wijze die niet alleen logisch is maar die de doelgroep motiveert en op het puntje van hun stoel zet.

Dick van der Heiden
Chief architect/Lead Backend Development

Bij InThere was Dick verantwoordelijk voor de back-end van het game frame-work dat werd ingezet en bij de start van 4Growth was hij mede verantwoordelijk voor het opzetten van de unieke architectuur waar 4Growth gebruik van maakt: Een Laravel back-end omgeving, waar alle content, user en data-management plaatsvindt, een op maat aanpasbare front-end gekoppeld aan de 4Growth Game toolkit die draait op ’s werelds grootste game-engine Unity. Eén solide codebase die steeds weer voorzien wordt van updates en nieuwe functionaliteiten en op maat geconfigureerd kan worden voor alle 4Growth diensten, klanten en projecten.

Dick is mede-eigenaar van 4Growth partner Goedemiddag! Online Solutions waar hij het team aanstuurt dat het 4Growth Platform elke week weer een beetje verder uitbreid. Als founding partner van de Dutch Laravel Foundation staat hij voor een solide werkwijze, veiligheid van data en het belang van kennisdelen met andere developers.

Sam Lem
Product-owner LearnStrike/Content- producer

Sam studeerde toegepaste psychologie in Leiden en combineert bij 4Growth zijn fascinatie voor gedragsverandering met zijn liefde voor gaming en slimme technologie. Als product-owner LearnStrike helpt hij klanten hun eigen Game-based Learning platform optimaal in te zetten en is hij mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe modules en functionaliteiten. Als geen ander is Sam in staat om leerdoelen te verwerken in aantrekkelijke game-play.